Toolbox
  • 471
  • 0
  • 0
  • 0

Betrokken

Community Support

Hoe zorg je ervoor dat je je doelgroep bereikt in een groot landschap van mediakanalen?

Het LBL-contentmodel is een framework dat in de uitwerking van de communicatiestrategie een goed overzicht geeft van de keuze van de communicatiekanalen. Uitgangspunt van het LBL-contentmodel is het verhaal van de organisatie, het verhaal áchter het product of de dienst, waarover wordt verteld vanuit de owned media. Hetzij via depth channels (informatief, branding) zoals website, winkel of medewerkers, hetzij via relationship channels(loyaliteit, conversatie, traffic) zoals emailing, eigen social media, blog en magazine.

Het middelpunt: de hub

In het contentmodel van LBL noemen we de plek waar we het totale verhaal vertellen (bijv. de eigen website) de hub. In een computernetwerk is een hub het middelpunt van de aangesloten computers. In het LBL-contentmodel is de hub het middelpunt van de communicatiestrategie en beschouwen we deze als owned media. Vanuit hier bedien je als merk al je kanalen met gepaste content.

Binnen het LBL-contentmodel gaan we uit van grofweg vier doeleinden die kanalen kunnen hebben: Awareness (bewustwording), Consideration (overweging), Action (actie) en Loyalty (loyaliteit). Elk kanaal in je mediamix scoort op deze pijlers anders. Afhankelijk van je marketingdoelstellingen kun je bepalen welke mix voor jouw merk en communicatiestrategie ideaal is. Want je kunt beter een selectie aan kanalen héél goed inzetten, dan alles een beetje.

BRON: http://contentmarketingmanagement.nl/

1276 1484909366
http://contentmarketingmanagement.nl/lbl-conten...

Reacties

Plaats als eerste een reactie

Wil je een reactie geven? Meld je dan eerst aan