Toolbox
  • 750
  • 0
  • 0
  • 0

Betrokken

Community Support

Aan tafel bij DWDD: hoe de media werken & hoe je ze vóór je laat werken

Hoe trek je de aandacht van de redactie van de populaire talkshows?

Vier tips om aan tafel te komen:

  1. Urgentie & actualiteit: redacteuren strijden elke werkdag weer om de meest spraakmakende en actuele gasten aan tafel te krijgen met als doel om de kwaliteit én kijkcijfers van hun programma zo hoog mogelijk te houden. Voor elke talkshow geldt de strikte voorwaarde dat een gast exclusief optreedt in hun programma.
  2. Bekende koppen: doen het nu eenmaal goed. Als learning voor jou: zorg dat je een bekende ambassadeur voor jouw onderwerp weet te interesseren en voor jouw organisatie het woord wil en kan voeren. De recente case door Publistat met een dakloze straatkrantverkoper die de Paus interviewt spreekt boekdelen.
  3. Specialisten: redacties zijn altijd op zoek naar specialisten op een specifiek onderwerp. Vraag je af of je onderwerp interessant is voor de kijker? En voor welke programma leent dit onderwerp zich het meest? Benader de juiste redacteur en overleg of er tv-aandacht in zit. Of ga vervolgens op zoek naar wat je hiervoor nodig hebt om het nieuwswaardig te laten zijn.
  4. Contacten: de juiste ingangen bij een relevante redacteur helpen je om een verhaal te kunnen pitchen. Verstevig je netwerk door relaties met journalisten aan te gaan. Zoek in een pr-tool op welke redacteur bij een specifiek medium moet hebben voor jouw onderwerp.

Lees volledige artikel

bron: Frankwatching

Reacties

Plaats als eerste een reactie

Wil je een reactie geven? Meld je dan eerst aan

Trefwoorden